FANDOM

Ostatni statek to dziesiąty odcinek czwartego sezonu Wikingów. Jest to ogółem trzydziesty dziewiąty odcinek serialu. Po raz pierwszy wyemitowano go 21 kwietnia 2016 roku. Scenariusz do niego napisał Michael Hirst, a sam odcinek został wyreżyserowany przez Jeffa Woolnougha.

Opis Edytuj

Zacięta walka pomiędzy wikingami i Francuzami ostatecznie kieruje Ragnara przeciwko Rollo, a wynik przypieczętuje losy dwóch braci.

Fabuła Edytuj

Rollo dowodzi flotą statków frankońskich zbliża się do Wikingów na rzece. W Paryżu Charles uśmiercił Rolanda i Teresę, podczas gdy Gisla odmawia modlitwę za Rollo. Wikingowie i Frankowie walczą na rzece, a Wikingowie pokonują pierwszą flotę francuskich okrętów. Rollo następnie prowadzi pozostałe statki do krwawej bitwy. Halfdan, Floki i Lagertha zostają ranni. Ragnar i Rollo zaczynają się pojedynkować. Frankowie wygrywają bitwę, a Ragnar mówi Bjornowi, by wziął Lagerthę i wycofał się na okręty. Ragnar szarżuje na Rollo, ale zostaje złapany i odepchnięty na swoje statki, podczas odwrotu. Rollo zostaje przywitany przez Charlesa i Gislę i spotyka się z aplauzem mieszkańców Paryża. W Kattegat mija wiele lat. Ragnar zniknął. Posłaniec przekazuje nowiny Aslaug i Bjornowi, że osada wikingów została wymordowana, a Ragnar ma syna o imieniu Magnus w Wessex. Bjorn opowiada swoim braciom, którzy teraz są niechętni wobec Ragnarowi. Bjorn przygotowuje się do wypłynięcia na Morze Śródziemne. 10 lat później Ragnar wraca do Kattegat jako znienawidzony i rzuca wyzwanie swoim synom, Ivarowi, Ubbe, Hvitserkowi i Sigurdowi. Ten kto go pokona, zostanie nowym królem Kattegat.

Obsada Edytuj

Główna Edytuj

Drugoplanowi Edytuj