FANDOM

Ragnar jest potężnym Wikingiem wojownikiem, który wierzy, że jego przeznaczeniem jest wielkość. Napędza go nie tylko pragnienie walki i chwały, ale też pragnienie wiedzy i ciekawska natura.

Zaczynał jako rolnik i członek morskich najazdów z kolegami Nordmanami. Ragnar rósł w siłę, począwszy od udanych najazdów na zachód, poprzez zostanie Jarlem Kattegat, kończąc byciem królem Danii. Jego dusza spragniona przygód powoduje konflikty z potężnymi ludźmi, którzy próbują powstrzymać jego wspinaczkę po coraz większą władzę.

Ragnar identyfikuje się z Odynem, który dla wiedzy oddał swoje oko i wierzy, że od niego pochodzi.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Pewnego dnia poszedł do domu Lagerthy wyznać jej miłość, ale natknął się na niedźwiedzia i ogromnego psa, którzy strzegli jej domu. Ragnar zabił niedźwiedzia włócznią i udusił psa gołymi rękami, dzięki czemu zyskał rękę Lagerthy.

Widzący prorokował, że Ragnar będzie miał wielu synów. Pierwszym z nich jest Bjorn.

Dzieci Edytuj

Z Lagerthą: Edytuj

    1. Bjorn - najstarszy syn Ragnara i jedyne wciąż żyjące dziecko Lagerthy. Bjorn wyjechał z matką gdy Aslaug (wtedy w zaawansowanej ciąży) przyjechała do Kattegat; odrzucał od siebie myśl, że jego ojciec mógł zdradzić jego matkę. Wyrósł na upartego, czasami zuchwałego mężczyznę, lecz związany z silnymi przekonaniami moralnymi. Pomimo okoliczności jest serdeczny dla Aslaug i dobrze dogaduje się ze swoimi przyrodnimi braćmi.
    2. Gyda - jedyna córka Ragnara. Cicha, opiekuńcza dziewczyna, której życie zostało przerwane przez zarazę, która dotknęła Kattegat.

Z Aslaug: Edytuj

  1. Ubbe - pierwszy syn urodzony przez Aslaug, poczęty gdy Ragnar nadal był mężem Lagerthy. Jego narodziny ostatecznie powoduje rozstanie się Ragnara z Lagerthą.
    1. Hvitserk - drugi syn, nieznacznie młodszy od Ubbe.
    2. Sigurd "Wężoweoko" - trzeci syn, któremu Aslaug wyprorokowała opatrzenie piętnem Fafnira, węża-smoka, którego zabił jej ojciec.
    3. Ivar "Bez Kości" - czwarty i obecnie najmłodszy syn Aslaug i Ragnara, poczęty po powrocie Ragnara z Anglii. Aslaug ostrzegła Ragnara, że widziała przepowiednię o tym, że nie mogą uprawiać seksu przez najbliższe trzy dni, bo inaczej będą tego tragiczne konsekwencje. Ragnar jej nie posłuchał, a dziecko urodziło się ze skręconymi, zdeformowanymi nóżkami. Wbrew woli Aslaug, Ragnar miał zamiar zabić dziecko, lecz nie był w stanie tego zrobić. Aslaug czuje, że on nie troszczy się o to dziecko tak, jak o resztę swoich synów.

OsobowośćEdytuj

Ragnar jest przerażającym i nie do zatrzymania wojownikiem. To człowiek napędzany żądzą chwały i sławy, ale też ciekawością i pragnieniem wiedzy. To wszystko czyni go przerażającym wojownikiem, który jest poświęcony własnym celom.

Pojawienia Edytuj

Sezon pierwszy
Inicjacja Gniew ludzi północy Wywłaszczeni
Próba Napaść Pogrzeb
Królewski okup Ofiara Wielkie zmiany
Sezon drugi
Braterska wojna Inwazja Zdrada Oko za oko Krwawa odpowiedź
Bez przebaczenia Krwawy orzeł Bez kości Wybór Modlitwa Pańska
Sezon trzeci
Najemnik Wędrowiec Los Wojownika Blizny Uzurpator
Narodziny Paryż Do bram! Przełom Martwi
Sezon czwarty
Dobra zdrada Zabić królową Łaska Święta Obiecane
Jak mogło być Zysk i strata Przenosiny Wszędzie śmierć Ostatni statek
Obcy Wizja Dwie wyprawy O niepewnej godzinie przed świtem Wszystkie jego anioły
Przeprawy Wielka Armia Zemsta W przeddzień Kalkulacje

CiekawostkiEdytuj

  • Na stroju Ragnara widnieje Kruk, który kojarzy się z Odynem i jest jego patronem.
  • Rollo jest jego bratem, lecz historycznie nie są z sobą spokrewnieni.
  • Przydomek 'Lothbrok/Lodbrok' znaczy 'włochate portki'.
  • Taktyka Ragnara o czekaniu na mszę podczas napadu na osadę chrześcijan jest historycznym faktem.
  • Odniesienie się Ragnara do syna Bjorna jako 'little pig' jest nawiązaniem do słynnej deklaracji jego historycznej postaci, podczas swojej egzekucji; miał wtedy powiedzieć "how the little pigs would grunt if they knew how the old boar suffers" (gdyby warchlaczki wiedziały, jak umiera stary dzik); odnosząc się do zemsty, którą jego syn kontynuował.

GaleriaEdytuj