FANDOM

Ragnar Lothbrok
Postać grana przez Travis Fimmel
Ragnar Lodbrok
Status: Martwy
Dom: Dania, Skandynawia
Lojalność: Lagherta
Żródło dochodów: Wiking
Rolnik
Tytuł: Król Danii
Jarl Kattegat
Inne powiązania: Aslaug (druga żona)
Lagertha (była żona)
Kwenthrith (kochanka)
Dzieci: Z Lagerthą :
Bjorn (sonyn)
Gyda † (córka)
Nienarodzony syn †
Z Aslaug :
Ubbe (syn)
Hvitserk (syn)
Sigurd (syn)
Ivar (syn)
Rodzeństwo: Rollo (starszy brat)
Rodzina: Porunn (synowa)
Siggy (wnuczka)
Informacje o postaci
Sezon(y): 1, 2, 3, 4
Pierwsze pojawienie: Rites of Passage
Liczba występów: 29
  • Ragnar Lothbrok jest potężnym Wikingiem wojownikiem, który wierzy, że jego przeznaczeniem jest wielkość. Napędza go nie tylko pragnienie walki i chwały, ale też pragnienie wiedzy i ciekawska natura.

Zaczynał jako rolnik i członek morskich najazdów z kolegami Nordmanami. Ragnar rósł w siłę, począwszy od udanych najazdów na zachód, poprzez zostanie Jarlem Kattegat, kończąc byciem królem Danii. Jego dusza spragniona przygód powoduje konflikty z potężnymi ludźmi, którzy próbują powstrzymać jego wspinaczkę po coraz większą władzę.

Ragnar identyfikuje się z Odynem, który dla wiedzy oddał swoje oko i wierzy, że od niego pochodzi.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Pewnego dnia poszedł do domu Lagerthy wyznać jej miłość, ale natknął się na niedźwiedzia i ogromnego psa, którzy strzegli jej domu. Ragnar zabił niedźwiedzia włócznią i udusił psa gołymi rękami, dzięki czemu zyskał rękę Lagerthy.

Widzący prorokował, że Ragnar będzie miał wielu synów. Pierwszym z nich jest Bjorn.

Dzieci Edytuj

Z Lagerthą: Edytuj

    1. Bjorn - najstarszy syn Ragnara i jedyne wciąż żyjące dziecko Lagerthy. Bjorn wyjechał z matką gdy Aslaug (wtedy w zaawansowanej ciąży) przyjechała do Kattegat; odrzucał od siebie myśl, że jego ojciec mógł zdradzić jego matkę. Wyrósł na upartego, czasami zuchwałego mężczyznę, lecz związany z silnymi przekonaniami moralnymi. Pomimo okoliczności jest serdeczny dla Aslaug i dobrze dogaduje się ze swoimi przyrodnimi braćmi.
    2. Gyda - jedyna córka Ragnara. Cicha, opiekuńcza dziewczyna, której życie zostało przerwane przez zarazę, która dotknęła Kattegat.

Z Aslaug: Edytuj

  1. Ubbe - pierwszy syn urodzony przez Aslaug, poczęty gdy Ragnar nadal był mężem Lagerthy. Jego narodziny ostatecznie powoduje rozstanie się Ragnara z Lagerthą.
    1. Hvitserk - drugi syn, nieznacznie młodszy od Ubbe.
    2. Sigurd "Wężoweoko" - trzeci syn, któremu Aslaug wyprorokowała opatrzenie piętnem Fafnira, węża-smoka, którego zabił jej ojciec.
    3. Ivar "Bez Kości" - czwarty i obecnie najmłodszy syn Aslaug i Ragnara, poczęty po powrocie Ragnara z Anglii. Aslaug ostrzegła Ragnara, że widziała przepowiednię o tym, że nie mogą uprawiać seksu przez najbliższe trzy dni, bo inaczej będą tego tragiczne konsekwencje. Ragnar jej nie posłuchał, a dziecko urodziło się ze skręconymi, zdeformowanymi nóżkami. Wbrew woli Aslaug, Ragnar miał zamiar zabić dziecko, lecz nie był w stanie tego zrobić. Aslaug czuje, że on nie troszczy się o to dziecko tak, jak o resztę swoich synów.

OsobowośćEdytuj

Ragnar jest przerażającym i nie do zatrzymania wojownikiem. To człowiek napędzany żądzą chwały i sławy, ale też ciekawością i pragnieniem wiedzy. To wszystko czyni go przerażającym wojownikiem, który jest poświęcony własnym celom.

CiekawostkiEdytuj

    • Na stroju Ragnara widnieje Kruk, który kojarzy się z Odynem i jest jego patronem.
    • Rollo jest jego bratem, lecz historycznie nie są z sobą spokrewnieni.
    • Przydomek 'Lothbrok/Lodbrok' znaczy 'włochate portki'.
    • Taktyka Ragnara o czekaniu na mszę podczas napadu na osadę chrześcijan jest historycznym faktem.
    • Odniesienie się Ragnara do syna Bjorna jako 'little pig' jest nawiązaniem do słynnej deklaracji jego historycznej postaci, podczas swojej egzekucji; miał wtedy powiedzieć "how the little pigs would grunt if they knew how the old boar suffers" (gdyby warchlaczki wiedziały, jak umiera stary dzik); odnosząc się do zemsty, którą jego syn kontynuował.

GaleriaEdytuj